Test psihomotorike na stomatologiji
Psihomotoričke sposobnosti odnose se na povezanost između kognitivnih funkcija i fizičkih pokreta. Brojne profesije unutar zdravstva (doktori dentalne medicine, kirurzi, medicinske sestre i tehničari) zahtijevaju posjedovanje visoko razvijenih kognitivnih i psihomotoričkih sposobnosti. Općenito, profesija doktora dentalne medicine zahtijeva iznimno finu motoričku spretnost, koordinaciju očiju i ruku i prostornu percepciju.
Iz navedenog, razumljivo je da pravo upisa na sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij Dentalna medicina imaju osobe koje su položile državnu maturu i test provjere posebnih sposobnosti uz ispunjenje preduvjeta za upis. Kao preduvjet su navedeni: potvrda nadležnog školskog liječnika o zdravstvenim i psihofizičkim sposobnostima i potpisana izjava o psihofizičkoj sposobnosti za obavljanje zvanja doktor dentalne medicine.
Rang-lista prijavljenih kandidata za upis na studijski program sastavlja se prema propisanom sustavu bodovanja. Osim uspjeha u srednjoj školi, položenih propisanih ispita na državnoj maturi (hrvatski, matematika, engleski, biologija, kemija i fizika), kandidat može ostvariti i do 100 bodova na testu Psihomotorike.
Pravo pristupa na provjeru posebnih sposobnosti imaju samo kandidati koji su se na vrijeme prijavili i poslali svu dodatnu dokumentaciju u skladu s uputama na stranici Stomatološkog fakulteta i Postani student. Nakon zaprimanja i obrade podataka kandidatu će na e-mail adresu koja je navedena u sustavu, biti poslana zaporka. Bez zaporke se ne može pristupiti provjeri testa psihomotorike.
Provjera psihomotoričkih sposobnosti sastoji se od ispitivanja snalaženja u prostornim odnosima testom tipa papir-olovka, izrade modela od žice prema zadanom predlošku te ispitivanja manualne spretnosti.
Prvi dio testa psihomotorike sastoji se od ispitivanja snalaženja u prostornim odnosima testom tipa papir-olovka. Ispituje se prostorna percepcija tako što kandidat vizualizira promjene određenih geometrijskih oblika u prostoru. Na primjer, mogu biti nacrtane dvije kocke, jedna pored druge. Na svakoj stranici nacrtani su neki oblici ili slova. U zadatku trebate vizualizirati rotiranje tih kocaka i s obzirom na nacrtane oblike na svakoj stranici, morate odrediti može li to biti jedno te ista kocka. Možete potražiti primjere testova i aplikacija na webu. Važno je redovito i usmjereno vježbati snalaženje u prostornim odnosima jer ovaj dio testa psihomotorike ima negativne bodove.
U drugom dijelu testa Izrađuje se model od žice prema zadanoj skici. Na ploču u učionici ispitivač će objesiti sliku predloška koji je potrebno izraditi od žice, poput npr. ključa. Svaki pristupnik će dobiti tri komada žice od kojih će u ograničenom vremenu, prstima savijajući žicu, morati izraditi tri modela prikazana na predlošku. Važno je da izrađeni modeli budu što sličniji predlošku. Polaznik može kupiti bakrenu žicu određene debljine i vježbati oblikovanje.
I treći test psihomotorike ispituje manualnu spretnost. Ovaj dio ispitivanja provodi se individualno. Ispred kandidata se nalazi ploča s 5 x 10 rupica te posuda s metalnim štapićima. Pristupnik treba što brže popuniti sve rupice s po dva štapića. Kraće vrijeme donosi veći broj bodova. U psihologiji je test psihomotoričke sposobnosti poznat pod nazivom O‘Connor test. Kandidat treba podignuti dvije ili tri igle istodobno i popuniti rupice, što je brže moguće, a pri tome smije koristiti samo jednu (dominantnu) ruku. Ispitanik započinje u najudaljenijem kutu od sebe kako ne bi rukom ili odjećom ometao stavljanje čavlića u ploču s rupicama, radeći s lijeva na desno. Obavezno je ispuniti svaki red u potpunosti prije nego što započne sljedeći.
Potpuno rješavanje O’Connor testa podrazumijevalo bi ispunjavanje svih 100 rupica s iglama, međutim u praksi se obično izvodi s 20, 30 ili 50.Vrijeme rješavanja je individualno i ovisi o brzini i spretnosti pojedinca. Prema dostupnim istraživanjima ne postoji značajna razlika u rješavanju O´Connor testa u odnosu na spol ispitanika. Primijećeno je da su žene na testu imale negativnu korelaciju s brzinom rješavanja uslijed početno produljenog vremena na početku rješavanja testa što se dijelom može povezati s većom emocionalnom uzbuđenošću žena u odnosu na muškarce. Možemo zaključiti da je i psihološka priprema važna komponenta pripreme da ostanete smireni i fokusirani.
Obratite pažnju i na razlike u polaganju testa psihomotorike u Zagrebu i Osijeku (uživo), u Rijeci (online), dok Split ne provodi test. Danas s razlogom postoje pripreme za maturu i pripreme za test psihomotorike. Kao i u svemu, vježbanjem postajete sigurniji, opušteniji i uspješniji.
1 thoughts on “Test psihomotorike na stomatologiji”